Põdra poolt äranäritud ja mahalangenud puu tüvi

Tahvliprogramm II kooliastmele – Orienteeru, avasta ja määra

Eesmärgid:

  • Julgustada õpilasi oma grupiga iseseisvalt metsas liikuma
  • Õpime looduskeskkonnas kasutama kompassi ja määrama ilmakaari
  • Märkamisoskuse ja analüüsivõime arendamine
  • Tähtsamate puu-, taime- ja loomaliikide õpetamine
  • Tahvelarvuti erinevate kasutusfunktsioonide õpetamine
  • Tegevuste kaudu õppimine
  • Koostööoskuse arendamine vahetus keskkonnas
  • Loomade tegevusjälgede otsimine
  • Koolis õpitavate ainete integratsioon

Sihtrühm: 4.-6. Klass

Grupi suurus: klass

Ajaline kestus:  2 h

Vahendid: 8 ümbristega tahvelarvutit

Sisu kirjeldus:

  1. Sissejuhatus Muraste Looduskooli õuel (20 minutit)
    • Eelseisva programmi tutvustus
    • Jaotame õpilased 3- kuni 4-liikmelisteks gruppideks kasutades erinevatest puuliikidest valmistatud klotse, mille järgi moodustuvad grupid. Õpilased proovivad ära arvata, millisest puidust nende käes olevad klotsid on tehtud.
    • Enne tahvelarvutite kättejagamist teeme ühe liikumimängu, kus eelnevalt on staadionile paigaldatud puidust tokid ilmakaarte nimedega. Juhendaja nimetab ükshaaval ilmakaari ning õpilased otsivad üles õige ilmakaare toki kiiruse peale.
    • Jagatakse kätte tahvelarvutid ning sisestatakse gruppide nimed. Avatakse ühiselt tahvelarvuti rakendus ning juhendaja räägib, kuidas tahvelarvutit kasutada ning reeglid:
      1. Iga kahe küsimuse tagant vahetatakse grupi siseselt õpilast, kes kannab tahvelarvutit
      2. Õpilane, kes kannab tahvelarvutit samal ajal joosta ei tohi
      3. Küsimustele vastamise kiirus ei ole oluline – tegemist ei ole võistlusega
  2. Teema käsitlus
    • Tahvelarvutiga metsas liikumine ja küsimusepunktide otsimine kestusega 1 tund ja 20 minutit.
    • Õpilased otsivad ja läbivad iseseisvalt enda valitud järjekorras kuni 15 vaatluskohta ning vastavad neis kohtades avanevatele küsimustele. Programmi kestel läbitakse kuni 3 km pikkune marsruut. Küsimuste vahel on 2-3 loomingulist ülesannet  (nt teha foto etteantud stsenaariumiga).
      • Ilmaarte õppimine-kordamine
      • Õpitakse tundma tähtsamaid taime-, roomajate- ja kahekpaiksete, looma- ja linnuliike kasutades tahvlites  olevaid määrajaid
      • Mis vahe on puul, põõsal, puhmal ja rohttaimedel?
      • Heitlehine vs igihaljas puu/põõsas/puhmas
      • Otsitakse loodusest loomade tegevusjälgi
      • Orienteerumine metsas
      • Positsioneeritakse ennast kaardil ning määratakse mõnede lähedal asuvate suuremate asulate kaugused ning suund
      • Tehakse fotosid etteantud stsenaariumi järgi
  3. Kokkuvõte Looduskooli õuel (20 minutit)