Noored kuusevõrsed lähivaates

Tahvliprogramm I kooliastmele – Puud pargis ja metsas

Eesmärgid:

  • Märkamisoskuse ja analüüsivõime arendamine
  • Tähtsamate puu-, taime- ja loomaliikide õpetamine
  • Tahvelarvuti erinevate kasutusfunktsioonide õpetamine
  • Tegevuste kaudu õppimine
  • Teadmiste süvendamine kultuuriloost ning metsast
  • Koostööoskuse arendamine vahetus keskkonnas
  • Aastaaegadest tulenevate muutuste märkamine ja mõtestamine
  • Koolis õpitavate ainete integratsioon

Sihtrühm: 1.-3.klass

Grupi suurus: klass

Kestus: 2 h

Sisu kirjeldus:

  1. Sissejuhatus Muraste looduskooli õuel (20 minutit)
    • Eelseisva programmi tutvustus.
    • Ühiselt arutletakse teemadel: Mis on park ja mis on mets? Mis on puu ja mis on põõsas? Miks on mets ja puud tähtsad?
    • Jaotame õpilased 3- kuni 4-liikmelisteks gruppideks kasutades erinevatest puuliikidest valmistatud klotse, mille järgi moodustuvad grupid. Õpilased proovivad ära arvata, millisest puidust nende käes olevad klotsid on tehtud.
    • Jagatakse kätte tahvelarvutid ning sisestatakse gruppide nimed. Avatakse ühiselt tahvelarvuti rakendus ning juhendaja räägib, kuidas tahvelarvutit kasutada ning reeglid:
      1. Iga kahe küsimuse tagant vahetatakse grupi siseselt õpilast, kes kannab tahvelarvutit
      2. Õpilane, kes kannab tahvelarvutit, samal ajal joosta ei tohi
      3. Küsimustele vastamise kiirus ei ole oluline – tegemist ei ole võistlusega
  2. Teema käsitlus: Metsaretk kestusega 1 tund ja 20 minutit
    • Kõik koos liigume looduskooli õuelt mõisa juurde ning edasi vastavalt punktide järjekorrale. Vaadeldakse Muraste mõisa ümbruses ning tiigi taguses metsas kasvavaid puid. Küsimuste vahel on 2-3 loomingulist ülesannet (nt teha foto etteantud stsenaariumiga).
    • Retke jooksul tehakse kuni 10 vaatluskohas peatus ning vastatakse neis kohtades avanevatele küsimustele. Programmi kestel läbitakse kuni 1 km pikkune tee.
    • Puuliigid, mida vaadeldakse – kuusk, mänd, tamm, vaher, saar, kask, sarapuu, hobukastan ja hõberemmelgas.
      • Õpitakse tundma tähtsamaid liike puu- ja põõsaliike kasutades tahvlites olevaid määrajaid
      • Mis vahe on puul, põõsal, puhmal ja rohttaimedel?
      • Heitlehine vs igihaljas puu/põõsas/puhmas
      • Otsitakse loodusest loomade tegevusjälgi
      • Orienteerumine metsas
      • Tehakse fotosid
  3. Kokkuvõte looduskooli õuel (20 minutit)