Koostajad: Tauri Purkas, Piret Meltsas
Eesmärgid:
- saada teadmisi jõgede kujunemisest Keila jõe näitel (tekkimine ja jõe osad);
- tutvuda jõe kui elukeskkonnaga;
- õppida tundma jõega seotud iseloomulike taimi, loomi ja linde;
- arutleda jõgede tähtsuse üle;
- saada teadmisi rohelise energia ja Keila-Joa hüdroelektrijaama ajaloost ja tänapäevast;
- arutleda jõgedega seotud keskkonnaprobleemide üle.
Sihtgrupp: 4-6 kl II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste
Grupi suurus: kuni 25 last
Ajaline kestus: 2,5 tundi
Programmi läbiviija: 1 looduskooli juhendaja
Sisu kirjeldus:
Õuesõppe programm, kus on omavahel seotud loodus, kohalik kultuuripärand ja erinevad õppeained. Keila jõe kaldal uurime ja arutame kuidas jõgi tekib, tema osad (vaataleme praktikas), kes elab jões, kes jõe kaldal, jõe tähtsus (suur veeringe, magevesi)
Sissejuhatus toimub raja alguspunktis 15 minutit
Tutvumismäng
Eesseisva retke tutvustus
Loodusesõbra meelespea
Teema käsitlus: Praktiline loodusretk kestusega 2,5 tundi
Voolavad veekogud, jõe erinevad osad.
Jões olevad kivimid ja kuidas tekib liiv?
Klindi astang jões.
Roheline energia- tänapäev, ajalugu.
Jõega seotud taimed, linnud ja kalad
Keskkonnaprobleemid jõgedel
Kokkuvõte retke lõpp-punktis 15 minutit